Friday, December 24, 2010

Feminist Legal Theory & Practise Training @ Melaka 9-13 Dec 2010

Ni aku nak share sikit training yang aku g kat Melaka tu.

Aku bukan participant tapi assistant coordinator yek! So sebagai orang disebalik tabir haruslah datang awal untuk memastikan semuanya berjalan lancar bagai minyak Petronas yek!

Training start on 9 Dec, tapi aku dah check in 7 Dec..sebab trainer ade meeting kan.  8hb semua participant dah boleh check in. En Azizan yang anto aku ke Melaka. Training ni kat Avillion Legacy Hotel.

8hb En Azizan kena g Penang ade exhibition kat sana dan beliau bukak booth buku. Bini kat Melaka, seben kat Penang dan anak-anak kat Muo..huhu..sepah2. Sedey ok!

Membantu dlm training ni adalah amat mencabar yek..mental dan fizikal..sebab semuanye cam last minute. Nak print, nak photocopy, nak itu, nak ini...adoi ai! Trainer..trainer..kamu menguji kesabaran sajek! Tapi takpe la dia tau dia yang last minute, dia takde la nak membebel2 kan..haha.. tapi aku dgn colleague yg sorang lagi (Azida) la kena buat keje super pantas! Tapi sebab kami terror kan, sume berjalan lancar dan mendapat pujian bukan saje dari trainer tapi jugak dari participants! Sangat terharu di situ..huhu

Training selalu dari kol  9am- 6pm. Malam takde aktiviti sebab participant dah diberi tugasan untuk membaca dan ade presentation esok harinya. Memang padat la schedule diaorang..tapi malam Sabtu 11hb ade screening documentary " Mencari Kartika", lepas screening ade discussion..

Malam 10hb kitaorang g jejalan kat Jongker Street kat Melaka ni. Best! Sangat happening! Aku belikan Aqim n Rayyan baju sorang satu.. Pastu malam 11hb lepas screening tu kami g Melaka River cruise..naik bot sambil menikmati pemandangan kat Melaka..best! Tapi dlm fikiran teringat anak-anak dan en azizan..huhu.. takpe nanti kita g bercuti sesama!

Malam 12hb, kami makan malam beramai-ramai..ye la malam terakhir kan! esok dah abis training! kami makan kat Amy Heritage Nyonya Cuisine..memang mantap! Sedap betol!

Alamatnye : 75 Jalan Melaka Raya 24 Taman Melaka Raya 75000 Melaka. No tel 06-286 8819.. Asam pedas, cendol sangat marvelous! Satu lagi telur dadar letak cencalok..pergh,,teringat2 beb! Sila la cuba ye!


Suko bona..

Siyes semasa buat keje

 Bersama Azida hunny


Bersama Ownce..masa ni dlm bot



 Formal pic!


Happy pose!


Depan kedai Amy Heritage



 Wif Azida and one of the trainers -Alison


Yang ni aku, Azida & Ownce bertungkus lumus buat..fuh..


Bila dah 13hb..hatiku berbunga riang! Tak sabar mau jumpa 2 orang hero & En azizan jugak!

Pengalaman yang cukup berharga buat diriku.. :)

No comments: