Saturday, September 27, 2014

ASRAMA - FIXI

Kali ni nak citer tentang novel yang baru abis aku baca.

Tajuk: Asrama
Penulis: Muhammad Fatrim
Terbitan: FIXI

Cover novel ASRAMA


Citer ni seramm oooo!!!! Takut aku, aku baca time waktu siang jo. Baca memalam kang aku takut lapan sampai terbawak-bawak..

Hokey citer sikit pasal novel ni. Cerciter cerciter...

Novel ni mengisahkan seorang budak yang bernama Dahlia yang baru bertukar ke sekolah berasrama di sebuah daerah di Sabah. Memula aku baca pon dah macam scary! The way the writer describe sekolah tu macam mana rope paras, keadaan sekelilingnya..

Korang if baca novel ni kena fokus betul2, baru korang boleh dapat tangkap jalan citernye. 

Meh bagi sikit sedutan novel ni:

Pintu pagar asrama itu setinggi 8 kaki, mangga nya saja sebesar telapak tangan tetapi sudah berkarat. Terdapat pula papan tanda waktu melawat yang agak tidak teratur kerana huruf-hurufnya sudah tertanggal.....

Dibelakang asrama itu kelihatan sepohon pokok yang sangat besar dan berjanggut-janggut.........

Antara bahagian-bahagian citer ni yang wat aku meremang bila diorang main spirit of the coin...hadooii chooii..

Satu lagi time histeria "tiba-tiba dlm cahaya samar bulan dia ternampak satu jasad tanpa kepala di depannya. mata sarah terbelalak, jasad itu makin mendekat!....

Sakit jantung lo baca novel nih! Pitam bangun balik pitam lagi...nervous acik!

Alhamdulillah abis jugak baca walaupon seremmss! Kalau nak tau lagi, korang baca lo sendiri..

If korang nak dapatkan nak beli novel ni, bole jo beli dengan aku. RM19.90 sajo. If nak sepesel diskaun kena pm. hihihi...tu belum siap postage tau..

No comments: