Saturday, March 21, 2009

Kamera Digital vs Kamera Manual

La ni sume orang dok guna kamera digital. Takde dah guna kamera manual tu. Aku punya kemera digital cap SONY dulu beli dgn harga RM 499 tunai..kekeke..sekarang ni lagi murah pon ade..

Masa zaman aku sekolah menengah dulu, rajin amik gambo dengan kawan2 n posing syok sendiri. hiks.. Masa zaman remaja kan suka gediks2 amik gambo.! Sonok tol, dah amik gmbo anto kat kedai cuci. Kalu tak silap dulu filem paling sikit 12, paling banyak 36, sederhana plak 24 pcs. Biasanye aku amik yang paling banyak. Selain banyak, ia murah.hehehe.. Filem yang famous masa tu ialah cap KODAK tak pon FUJIFILEM.

Time tu kalu dah amik gambo rasa cepat2 je nak cuci. Ye la nak tengok hasilnye kan, cantik ke tak.. Ade satu hari tu, aku penah amik gmbo dah cuci ni, tapi sume gelap dan hitam, takde gambo yang di amik pon..arrrg..rope-ropenyer terbalik insert filem daa.. hadoo.. takdo kenangan daaa...

Sekarang ni, snap je pic leh tengok hasilnye terus. Nak cuci ke takmo cuci belakang kira.Ko nak amik bape banyak pic pon bule, sampai fengsan pon takpe...Dah amik gambo, save kat PC, kalu rajin burn kat CD.

Tapi yang tak bestnye, kalu simpan kat PC hanya bule tengok kat PC je la..Takpon kalu rajin tempek kat Friendster, MySpace, Facebook or kat blog. Pastu kan kalu simpan kat PC tak buat back up, pastu PC masuk virus, menangis la sum epic ilang...huhuhu... aku pernah mengalaminya! :o(

Actually ade banyak pic yang aku amik, ingat nak cuci, tak gak pegi cuci..hermm.. pada aku kalu tengok pic kat album gambo ni lagi puas dari tengok kat PC..


*Lain orang lain pandangannya..terpulang pada anda!

1 comment:

@tune® said...

samela arine..
xdan nk cucinye...
kalau la terdelete foldertuh..
haih