Monday, April 20, 2009

KL Book Fair 2009 PWTC

Semalam saya ada meeting kat Shah Village. Terpaksa bawak Aqim sebab hubby keje. Actually hubby kena jaga booth kat KL Book Fair. Sesiapa yang ingin membeli buku2 sains sosial, kemasyarakatan atau politik boleh la p kat booth GerakBudaya Enterprise. Gerainye terletak sebelah kanan (hujung sekali) pintu masuk utama tingkat 2. hehehe..wat promo sikit!
Pas meeting, saya decide nak bawak Aqim g KL Book Fair memandangkan hubby abis shift kol 3 ptg. Hermmm... naik LRT sampai Masjid Jamek then tukar Star ke PWTC. Aqim punye la seronok naik LRT, suke benonye. Tapi mamanye punye la berpeluh2, ye la dah la orang punye la ramai, dukung Aqim lagi, dengan begnye lagi, tukar 2 tren plak tu. huhu.. Tapi gagahkan gak..
Sampai PWTC, mak oi orang punye la ramai gile. Nak jalan pon bersesak-sesak. Aqim plak jerit bila orang bergesel dengan die. hehehe.. nak tergelak pon ade.. Aqim jerit "hep..." Buku memang banyak sampai tak tau nak pilih n nak beli yang mana. Maybe saya akan g next week lagi kut untuk cari buku untuk Aqim. Saya hanya beli buku Simple English (Karangkraft) dan paper beg MOY.(RM4 siap dgn majalah UJANG 2 keping) sebb cantik. bule? Hubby saya cakap ntah ape2 la beli beg UJANG ni. hiks...
Cakap pasal buku untuk Aqim ni, ade la exhibitor tu mempromote kan satu program untuk kanak-kanak tau membaca. camtu la kiranye.. Harga RM1888. Hambek.. Program tu bagus, tapi saya dah ade belikan untuk Aqim yang jauh lebih murah harganye. Pada saya kalu beli yang mahal2 ni, if kita tak praktikkan nak watpe. Bukan saya berkira pasal development minda anak, tapi saya kena rasional dalam membuat pilihan. Semua ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak-anak. Pastu exhibitor tu sibuk gak promote kat saya ni, walaupon muka dah menunjukkan takmo beli. Tetap gak die mempromote.. " eh, ko ni tak paham bahasa ke ape, aku takmo la" kata saya dalam hati. Sudahnye, saya cakap je "Takpe la dik, I think I stick to the program yang sekarang I guna ye. TQ" Dah saya terus blah.. lalala...
Kami balik dalam kol 3.30 pm setelah mereweng-reweng jap tengok buku. Tapi tak de mereweng sangat sebab ramai sangat orang. nak jalan pon bersesak-sesak. Balik umah tiga beranak ni terus membongkan titon.zzzz.......
* Takde amik pic sebb tak larat dah...

No comments: