Monday, July 12, 2010

Mandi manda di Sg Congkak

Hari ni kami g Sg Congkak..motifnya adalah untuk mandi manda.

Aku: Abg ni betul ke nak g Sg Congkak?
En Asben: eh betol la..dah jom siap..tak payah mandi kat umh, mandi kat sana je.
Aku : ok

Takde plan2 nye..

Bertolak dari rumah pukul 10 pagi sampai sana kol 11 pagi. En asben tersalah jalan plak..kalu tak dlam kol 10.45 pg sampai.


Rayyan tak bole mandi lelama..air nye sejuk melampau.dok je kat pondok ni


Bawak je pelampung tapi tak guna pon


Belajar berenang



Kat sini pasir kasar bukan kat tepi laut nak oi..kalu kat laut tu pasir halus.


Sejuk bangat! sibuk ajak orang naik.


Giliran en asben berendam..aku jaga budak2


Ni plak turn aku berendam..en asben plak jaga budak2..hehe


Si Aqim ni terjerit2 takut..choi..



Sewa pondok adalah rm7 yek..

Kitaorang tak bawak makanan or minuman pon. pegi berlenggang kangkong gitu. Bawak susu budak2 dan baju nak tukar je. Orang lain dtg siap bawak bekal bagai..pakcik sebelah pondok kitaorang siap pelawa makan lagi..macam2 dia bawak..nasi lemak, kuih, air teh..tapi kitaorang sengih2 je. Agaknya dia ckp sian budak2 ni mak pak nye tak bawak makan pon..haha..nasib baik ade pakcik aiskrim lalu, so beli askrim dan beli yang dgn roti tu.haha..


Air sungai sangat deras..takut aku. Batu licin yek! kena hati2..bape kali kaki aku asyik terkucil je. Dah la arus deras..cam nak hanyut je! Tapi nasib baek pandai mengawal keadaan. Kaki sampai lebam..huhu
Tapi air dia memang sangat sejuk..menggigil2 woo..lagi la si Rayyan..mandi sikit2 sudah.tu pon jerus2 je. Takut dia demam plak.


Balik pukul 1.00 tghari. On the way balik dah lapo..tapi nak singgah makan tak sampai hati nak kejutkan anak2 yang lena tdo. Jadinya tapau je la. Beli kat kedai Minang. Sume pedas. Ade 1 sambal tu..sambal hijau nama nya..pergh! terbaek dari ladang.. sedap marvellous!

Sampai umah terus makan..yeay!

Anyway..hari ini kami sangat seronok mandi mandi di Sg Congkak..  :)

No comments: