Monday, October 24, 2011

Plan A dah ke laut...guna Plan B pulak..

Al-kisahnye aku nak berangkat ke Indonesia this week selama 8 hari. Atas urusan kerja ye bukan berholiday sambil beristirehat.

So dok pikir2 tentang anak2 ni time aku kat Indonesia selama 8 hari. Bole kalu En Jijan handle budak2 ni sorang2? Anto kat mak aku kut, mak pon dah ckp aritu nak jaga..

Plan A ~ Anto Aqim & Rayyan ke umah my mom di Muo.

Plan B ~ En Jijan jaga Aqim & Rayyan

Ok la kami decide nak anto budak2 kat umah mak aku kat Muo. Pastu last week cikgu sekolah Aqim ckap 30 Oct ni, Aqim ade Hari Konvokesyen & Hari Anugerah..so Aqim akan busy dengan latihan untuk buat persembahan.huhu...Pertama2nye seday tak dapat tengok Aqim wat persembahan sebab 30hb tu aku kat Indonesia lagi. Keduanye hati dah berbelah bagi nak hantar Rayyan sorang kat umah mak. Cian la dia sorang2 kan..

Nak dijadikan citer, mak aku col. Katanye dia dapat offer keje..Makanye kemungkinan beso dia tak dapat jaga cucu2nye..Hurmm..ok la kalu gitu. Aku pon tak nak la berharap kat mak aku kan. Selang bape jam mak aku col, dia ckp nak anto budak2, anto la dia ckp nk mula keja pas Raya Haji..hurmmm..

Actually masa dpt col mak yg first tu, aku dh bincang dengan En Jijan. En Jijan cakap, takpe biar dia jaga budak2. Lagipon time keje hantar umah pengasuh. Lagipon cian kat Rayyan kalu anto sorang2..

Makanye sekarang kita proceed dengan Plan B! Hip hip hooray! :)

Aqim & Rayyan sila behave ye! hihi





No comments: