Monday, January 26, 2015

Aku tanya apa khabar??

Lagu nyanyian Joe Flizzow feat Sonaone ni aku dengar sebelum Anugerah Juara Lagu lagi.. Tapi bila dah jadi juara lagu 2014 lagi la lagu ni jadi top. Before this aku tak penah nak kisah tengok lirik lagu ni. Tapi kan bila tengok lirik dia sambil dengar lagu tu kan, then tetiba aku rasa sebak gila kot. Rasa rindu bebeno kat kawan-kawan masa kat UM dan housemate aku dulu.

My dear friends Suzi, Wan, Ina, Chek, Siti Su and Zana. Wei korang rindu aku tak?? Seriously aku nanges kot bila dengar lagu ni..Hadoi..terimbau kenangan lalu uols..Eh tapi yang lirik yang rap tu korang tukar sikit sebab kita tak buat konsert kan! hahaha..

Why aku sebak masa dengar lagu ni and teringat korang: 

1) Sebab masa masuk UM ni la first time aku jauh dari famili, and kawan-kawan kat UM ni la jadi tempat berpaut..ceh..ceh..
2) Aku jumpa kawan-kawan yang best dan ngam ho kat UM ni and alhamdulillah masih berhubung sehingga sekarang
3) Kat UM adalah pengalaman yang takkan pernah dilupakan, as a teenagers selain belajar, berkawan, berpersatuan, belajar silat dan tak lupa juga bertemu jodoh di sini - En Jijan aku tak yah tanya apa khabar..Sebab dia memang koba baik dengan aku n hero-hero kitaorang - cam takde kena mengena pulak reason no 2 nih..hahaha...
4) Banyak memori dengan korang.. masuk UM mcm nak pindah gamaknya..Suzi ko ingat tak ko la yang tolong aku hangkut barang dari kolej 5 ke kolej 2. Pastu ko ko cakap banyaknye barang awak..hahaha..1st time balik kg naik bas poie Pudu - Suzi ko ingat lagi tak, kita tanya orang kat mana Pudu tu. Kita naik bas KL-Muo-Batu Pahat. Ina ingat tak masa kita mula2 koje dulu..OMG..that is so pengalaman yang tak bole lupa la..Chek, ko ingat tak betapa adventurenye kita poie koje dulu..Su, Wan and Zana korang ingat tak masa kita join projek Perintis yang tak suam-suam kuku masa tu..hahaha..
5) Kita selalu jalan same2, sopink same2, share our stories together, share our sad n joy together..Adoii..rindu la sume tu!

Masa kat UM ni la banyak mengajar aku erti hidup, then bila abis belajar, cari koje dengan penuh cabarannya semua dilalui bersama kawan-kawan yang sentiasa ada untuk bagi moral support..

Nak tulis semua kat sini tak cukup lo..but yang penting setiap korang ada tempat istimewa dalam hati aku tau! Dramatik pulaks aku kan..hahaha..Pasni kita bole wat reunion la..kuikui..Nah dengar lagu ni.


Selalu -selalu la tanya apa khabar supaya persahabatan kita akan last forever! Love and miss uols!



Lirik Lagu Apa Khabar – Joe Flizzow feat SonaOne
Merenung ke luar jendela
Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku
Dan bila fajar menjelma
Itu permulaan hari baru
Dunia gamat bunyinya
Sunyiku hanya Tuhan tahu

Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah

Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua

Mereka kata masa depan kami sungguh cerah
Lirik dan rap kami bak anugerah
Ini semua sebelum semua anugerah
Masa bila lapar semua makan mee segera
Show pertama luar KL di Pulau Pinang
Lapan orang naik dua Kancil tapi semua senang
Dua bilik empat katil jadi empat di lantai
Kalau tidak silap ada yang sampai di tepi pantai
Dan kali pertama kita diserbu peminat
Di Kuching, Sarawak seperti semalam aku ingat
Setiap langkah bersama seakan tidak percaya
Kita berjaya jadikan rap sebagai kerjaya
Permulaan pengembaraan yang berliku
Dan ini mungkin sinopsis hidupku dalam lagu
Kau kembarku hari ini dan semalam
Jadi hari esok itu sendiri boleh faham

Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua

Pada mulanya kita menjajah
Lagu-lagu bahasa penjajah
Dan kita berdua budak belasan
Kau pandai buat percaturan
Industri penuh dengan peraturan
Semua kita bahas dan pidatokan
Sebab ini dua budak bijak
Kita kata ya mereka tidak
Kalau gagal merancang itu merancang untuk gagal
Ku masih ingat pesanmu
Ingat Zal kita Z paling handal Zal
Suntikan semangat untukku
Setiap persembahan phenomenal
Beribu lagi fans luar stadium
Lepas pusing satu Malaysia, Singapore, Brunei, Indonesia
Angan-angan jadi impian impian jadi cita-cita
Kata-kata jadi lagu puisi jalanan tercipta
Siapa kata jangan bermimpi doaku pada Yang Esa
Mungkin permulaan baru di ketika berbeza

Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua

Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua


2 comments:

Arita said...

Miss u too Arin.. Aku je kn yg suka pangil ang nama nie.. Miss the moment masa orientation kt um Kolej 5 ngn Amir Shakir..ingat x kt je yg pangil dia Amir...

Azrine Razak said...

Yup.. ko je panggil aku Arin..hahaha.. aku rindu semua moment yang pernah kita lalui bersama!