Friday, September 2, 2016

Menjana income sebagai dropship

Hi korang! Berjumpa lagi di entri kali ini..

Ok harini akak nak citer tentang menjana income sebagai dropship. Korang pernah dengar tentang dropship tak? or kata singkatannya ialah DS. Akak sejak bergelumang dengan dunia perniagaan online baru tahu ds. If not tak tahu jugeks! hihi..takpe tak tahu kita amik tahu ok.

Dropship ni biasanya kita memang tak payah ada stok dalam tangan untuk memulakan sesuatu perniagaan. Kebiasaanya untuk jadi dropship kita dikenakan fee / yuran yang minimum sebagai komitmen kita sebagai dropship. Ada sesetengah tu tak perlu yuran dropship. So kalau kita baru berjinak jinak dalam perniagaan online, dropship merupakan platform yang bagus untuk kita mulakan. Sebab apa?

  • Yuran yang minimum
  • Tidak perlu simpan stok
  • Tunjuk ajar/ guideline akan diberikan oleh agen
  • Material untuk markerting biasanya disediakan oleh agen
Kita sebagai dropship hanya perlu membuat pemasaran dan penjualan sahaja. Untuk value added, kita sebagai dropship kena gunakan produk yang kita jual itu sendiri. Sebab apa? Sebabnya supaya bila kita cerita tentang produk tersebut, kita lebih yakin melalui pengalaman kita menggunakannya sendiri. Ha gitu la..maksudnya bila kita memperkenalkan atau cerita tentang produk itu, jiwa kita turut merasainya. Soul tu penting korang..Barulah customer yakin untuk membelikan produk kita ;)

Jadi dropship ni kalau kita buat betul betul memang boleh jana income.  Dropship yang betul betul komited akan ada inisiatif utk menarik customer. Maksudnya dia idok mengharapkan agen nye spoon feed ja info tentang produk or ayat-ayat markerting. Ada usaha untuk buat buat ayat markerting sendiri..konsepnya Anda berusaha pasti akan dapat hasilnya.

Ha akak nak tanya..ada tak di antara korang yang nak join cari side income? Nak tambah pendapatan? Kalau ada bole mulakan dengan dropship. 

So hari ni akak nak buka peluang untuk menambah pendapatan dengan menyertai dropship team akak iaitu The AzRa untuk produk perfume Dexandra.

Pernah dengar perfume Dexandra tak? Inspired perfume yang sekarang tengah trending di pasaran. Perfume Dexandra adalah perfume yang diinspirasikan oleh jenama perfume antarabangsa seperti Chanel, Dior, DKNY, Versace, Marc Jacobs dan lain lain. Selain itu Dexandra sendiri mempunyai haruman tersendiri iaitu Dexandra Her dan Dexandra Him. Duta produk Dexandra iaitu Nabil Ahmad dan isterinya Zira. Mereka juga turut mempunyai signiture perfume dibawah jenama Dexandra iaitu Abir inspired by Nabil dan Zahra inspired by Zira. 

Semua haruman Dexandra mempunyai pelbagai variasi ada bau fruity, floral, woody dan lain lain lagi. 

Kelebihan perfume Dexandra berbanding dengan perfume lain ialah:

  • 1) 35ml , EDP perfume
    2) Mudah di bawa TRAVEL
    3) Produk bumiputera
  • 4) Boleh dibawa solat
    5) Tahan lebih lama, lebih 8 jam
  • 7) Setanding produk antarabangsa
    8) Inspirasi dari perfume jenama antarabangsa
    9) Menepati citarasa & permintaan rakyat MALAYSIA
    Selain mempunyai duta.. Dexandra juga telah mendapat dua anugerah pengiktirafan iaitu:
    • SELANGOR EXCELLENCE BUSINESS AWARD 2015
    • GLOBAL BRANDING AWARDS 2016
    So usah diragui tentang kualiti perfume Dexandra ni. Alhamdulillah feedback daripada pelanggan dan pengguna Dexandra pon sangat positif. Di mana mereka amat berpuas hati dengan ketahanan perfume Dexandra.

    Dari segi strategi pemasaran pula, Dexandra telah ke udara di stesen radio Era FM, Sinar FM Nasi Lemak Kopi O TV 9, Assalamualaikum TV Al Hijrah. Iklan komersial di TV 3

    Selain itu setiap bulan customer berpeluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah. Bulan June aritu beg LV, bulan July jam tangan Tissot, bulan Ogos iPhone 6s, ni bulan September MacBook Air.. Tak ke best hadiah lucky draw nye tu? Hoyeh hoyeh kalau menang uols! Ni adalah salah satu cara Dexandra untuk menarik minat customer membeli perfume Dexandra. Beli, scan bar code dan join lucky draw. 

    In Sha Allah dengan strategi pemasaran yang mantap maka mudahlah kita untuk mempromosikan perfume Dexandra ini. Satu lagi kita kena rajin berusaha. “Man Jadda Wa Jada” (barang siapa yang bersungguh-sungguh, maka pasti akan berhasil)

    So if ada di antara korang yang berminat untuk join team akak The AzRa Shoppe team - Dexandra. Bole la roger roger akak di

    Whasspp: 012 352 9074

    Like FB page The AzRa Shoppe di
    https://www.facebook.com/deazraboutique

    Follow IG di
    @theazrashoppe

    Website:
    http://theazrashoppe.shoppy.my/
     

    Nanti kita bole citer lebih lanjut tentang keuntungan, rewards as a dropship..hihi..best wooo..

    AzRa
    Saya hanya mahu 10 orang sahaja untuk pengambilan kali ini. 10 orang yang positif dan komited. 10 orang yang yakin dan tidak mudah putus asa..10 orang bakal dropship yang HEBAT!











    No comments: