Sunday, May 24, 2009

Bos baru..

Dah seminggu kami kat Legal Unit dapat manager baru..Agak jangal la jugak kan. Ye la bos baru la katakan.

Bos baru aku ni dulu keje kat korporat company, kitaorang kat sini NGO sampoi je. G keje pon takde punch card, takde la gasak bermekap atau bergaya. Hehehe.. Air pon buat sendiri, takde maknenye ade orang tulun buatkan. Hermm.. memula tu bos baru kekok la sikit. Ye la sume kena wat sendiri tu. 2, 3 hari lelama dia biasa la tu..

Kitaorang wat cam biasa la. Bos, bos gak tapi takde gap yang besar sangat..Sume orang tau position masing2 so takde masalah.Cuma kalu NGO tempat aku ni semua staff cam 1 big family. So far aku happy je keje walaupon gaji takde la besar mane pon. Syukur apa yang ade dan berusaha tingkatkan pendapatan keluarga.

Keje kat NGO ni banyak program..smlm training lagi. Enumerator training..sekarang ni Research depart. tengah wat kajian POLIGAMI. Aku g je training ni at least kalu ade responden kita dah tau camne nak wat interview ni.

Sabtu ni plak ade Mobile Clinic kat Klang. Program ni tentang Ketahui Hak Anda. Khas untuk wanita yang ingin mengetahui hak mereka dalam perundangan. Pada aku undang-undang kat Malaysia ni banyak tak diaplikasikan dengan betul dan mendiskriminasi wanita.

No comments: