Thursday, May 12, 2011

Driving

Sekarang aku g keje memang drive sendiri sajo. En Jijan g naik motor aku plak naik keto. Dulu masa aku tak reti drive, aku nak bawak moto dia tak bagi. Dia cakap bahaya, kalu keta takpe.

Aku rasa2 dah dekat 3 bulan kut dah drive keta sendiri. Alhamdulillah..rasa syukur sangat.Ye la lama wei tak drive. Dapat lesen masa umur 19 tahun gitu. Dah 30 tahun baru ko berani drive sendiri.huhu..



kredit to Google image

Bila dah pandai drive ni, aku rasa aku sgt independent. If En Jijan tak dapat amik Aqim, aku g amik Aqim kat Tadika. Kalu nak beli sayo2 kat kedai tu pon aku drive sendiri, nak g workshop yg pon drive sendiri, balik kg pon dah bole gilir2 drive..kiranya kadar kebergantungan kepada En Jijan telah berkurangan. Bukan nak riak ke ape, if emergency ke hape aku bole la drive if memerlukan aku untuk drive.

Berkenaan skill pemanduan, still kena brush up! Kadang2 termati enjin gak..hehehe..drive kena alert, berhemah dan hati2 gitu.

Alhamdulillah..terlaksana gak azam aku tahun 2010 ni...


No comments: