Monday, September 12, 2011

Cer Citer Raya 2011

 Si Anis Najwa







Baru ade time mau tulis citer raya 2011..hehehe..

Ok mengikut perancangan asal sebelum aku sakit..kami akan balik beraya kat Bagan Serai, Perak. Ari Jumaat dah balik la 26hb, then raya ketiga baru lek Muo pulak. Sebab kunun-kunun kan nak anto adik aku Tiqa g daftar kat UMP pahang.

Tapi memandangkan aku operation appendiks, maka perancangannye dah ke laut la..haha..So balik 25hb tu, then petang raya kedua balik KL, raya ketiga pepagi balik Bagan Serai Perak. Gigih betol baru lepas operation jalan jejauh dengan kaki En Jijan yang tak bape nak baik betul lagi...huhu..En Jijan kalu raya Aidilfitri katanye biar lambat balik asalkan balik beraya..

Mak aku dah tempah ketupat awal2, pastu tak cukup tambah sajo ketupat segera Adabi gitu. Seronok la, pagi2 makan ketupat. Walaupon aku tak bole la melantak sangat kan, baru pas operation lo. Tahun ni adik2 aku yg dah kawen beraya umah mak mertua depa dulu. Angah pulak tak balik sebab wife dia dalam pantang bersalin anak kedua.

So aku satu family, Ude, Ateh dan Acu je la yang ade pagi raya selain mak & abah kami. Angah & Acik takdo. Acik balik Muo raya ke dua. Sempat la jumpa sebelum aku balik KL. Jumpa anak sedara aku yg cute Anis Najwa tu..

Pagi2 lepas semayang raya, bermaaf-maafan, then g ziarah kubur, pastu g umah atok pulak. Petang g jalan2 umah sedara. Banyak umah yang tak sempat beraya, budak2 dah penat (Aqim demam pulak) dengan aku dan En Jijan yang tak sihat jugak. Mana yang sempat je la g.

Balik Bagan Serai raya ketiga, malam tu mak mertua wat makan besar sempena sume anak-anaknye balik beraya. Ramai dan meriah. Siap wat doa selamat sikit. Ye la Kak Ida, yg keje kat Arab Saudi pon balik beraya kan.so sume anak2 ade malam tu.

Pastu raya keenam anak sedara En Jijan menikah pulak. Kendurinye bulan 12 nanti. So kami pon g la mengiringi pengantin bernikah kat Masjid Alor Pongsu. Dah dua la cucu mak mertua aku menikah..hihi..Kami balik pagi2 raya ke-7

Anyway tahun nie raya rasa tak begitu happening sebab dua2 laki bini tak bape sihat. Ape2 pon syukur alhamdulillah dapat memikmati suasana hari raya...





No comments: