Monday, November 19, 2012

Spend my holiday @ Muar

Weet..weet..

Korang cuti last week g ke mane? Aku balik ke Muo, amik cuti ari Rabu & Jumaat. Ari Khamis cuti Awal Muharam. Cuti Deepavali plak g tengok anak buah terbaru En Jijan.

Aku macam jakun sikit melihat perkembangan bandar Muar. Ye la dah banyak perubahan uols! Antaranye:

1) Kat Tanjung Emas tu dah macam I-city hokey
2) Ade Chatime - yang ni aku suke
3) Tutty Fruity - pon ade jugak
4) Secret Recipe - ni dah lama jugak la kat Bangunan Umno tu. 
5) Pizza Hut - dulu kat depan Wetax, skrg ni dah ade lg 2 siap Pizza Hut Delivery lagi
6) Kat roundabout tu dah ade replika Mahkota 

Tunggu outlet Body Shop plak..hihi..

So cuti kat Muo, spend time with my mom. My adik Tiqa pon balik sama (dia adalah student UMP). Antara aktiviti2 bersama mak ialah:
1) lepak sambil sembang anak beranak 
2) masak bersama
3) meronda2
4) shopping barang dapo

Seronok la walaupon kite g teman mak g Pasar Tani kan..hihi..malam sapedek kat Medan Ikan Bakar Sabak Awor. Mak aku kalu g sini mesti makan kat Kedai Wak Jos! Sodap..sodap..ikan pon fresh! 

Pastu mak nk g ronda2 Tanjung, melihat keindahannye waktu malam. Hokey masa ni la baru aku tau kat Muor pon dah macam I-City hokey. Meriah bagai! Adik aku si Azwan dan geng2 B-boy nye selalu praktis kat Tanjung nie la.

Ronda2 disambung lagi ke Uptown Muor. Pergh...Muor pon ade uptown uols! Ni kat are teksi stand tu. Adik aku cakap nnt kat bando tu nak buat macam Petaling Street. Siap ade bumbung lagi. Aku tengok pon dalm proses pembinaan lagi tu. Hebat2! Pastu jumpa la plak Kitab Terfaktab punye budak jual buku kat uptown Muor. En Jijan happy la dapat jumpa budak2 line buku kan..hihi..

Sabtu & Ahad kite teman mak memenuhi jemputan kahwin. Lepak umah atok. Kiranye ade je aktiviti merayap.

Ari Ahad kol 3.45 petang bertolak pulang ke KL.. If balik Muor kan, nampak je Jambatan Sultan Ismail tu kire happy la..kunun2 Yeay dah sampai Muor. Then bile nk balik ke KL, lalu Jambatan tu  dalam hati cakap, bye bye muor see you next time!

Ni pemandangan kat Tanjung Muor..dah ala2 I-City gitu!

No comments: