Sunday, November 9, 2008

VCD Ayat-ayat Cinta


Entry bulan October aku ade tulis ttg filem ayat-ayat cinta. baru ari Sabtu semalam aku dapat membelinye.hehehe..

Cari DVD dah abis yang tinggal VCD je. Takpe la asalkan ade. Beli saje..

So semalam selepas aku tengok Sehati Berdansa, aku pon layan VCD Ayat-ayat Cinta dengan hubby. Hubby dh tengok pon nk tengok lagi..

Dan...

Cerita itu memang sangat BEST!! Ayat-ayat dalam cerita itu sungguh puitis dan terharu gitu.. dan aku ni memang jenis sensitip kan..tanpa ditahan-tahan air mata ni on the spot berguguran ..hadoo..sangat seday ok!

Pada aku cerita ni ade 1 pakej lengkap : ada cinta kepada Allah, cinta sesama manusia, tanggungjawab kepada Allah, tanggungjawab sesama manusia, ketaatan kepada Allah dan agama,
pengorbanan dan keikhlasan. Sume diolah dengan baik oleh pengarah nyer. Dan lagu tema yang sangat menyentuh kalbu! Cerita ini diadaptasi dari sebuah novel yg judulnye sama. Hasil karya Habiburrahman El Shirazy

Lirik Lagu Ayat ayat Cinta

Desir pasir dipadang tandus
Segersang pemikiran hati
Tergisahku diantara cinta yang rumit

Bila keyakinan ku datang
Kasihku tak sekedar cinta
Pengobanan cinta yang agung
Ku pertahruhkan

(chorous)
Maafkankan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu

Bila bahagia mula menyentu
Seakanku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggal kan cinta
Ketika ku bersujut


(back to second line)

2 comments:

Ayong said...

mmg best cerita ni..

:: nuur-iskandar :: said...

tapi, penceritaan dia dalam bentuk filem kurang berkesan, dinasihatkan kepada sesiapa yang nak tengok movie ni, sila baca novel dulu. baru masyuk skets..