Wednesday, February 23, 2011

Ke Kelantan - Part I

Yuhuuuuu...

Lamanye aku tak menghapdate blog ini. Baru pulang dari Kelantan.. takdela baru mana pon, ari Ahad petang dah ade di rumah. Tapi penatnye Tuhan saje yang tahu. Penat program dan penat bershopping..hahaha..

Ok mari aku cite sikit pasal program di Kelantan. Sisters in Islam memang setiap tahun menganjurkan program2 kesedaran tentang hak2 wanita Muslim dalam Undang-undang. Untuk pembukaan tahun 2011, kami telah mengadakannye di Kelantan. LGTA (Large Group Training Awareness) dan MLC (Mobile Legal Clinic). LGTA kami buat di Pengkalan Chepa manakala MLC kami buat di Tanah Merah. Kedua2 program adalah dengan kerjasama Yayasan Murni Kelantan.

Sambutan adalah amat menggalakkan di mana seramai 120 orang peserta mengikuti LGTA manakala 100 org peserta untuk MLC. Memang tak dinafikan ramai wanita tidak tahu apa hak2 mereka. Dengan adanya program2 sebegini, di harapkan wanita2 di luar sana tahu tentang hak2 mereka sebagai wanita Muslim.  Insyallah...

Anyway, seronok gak pergi negeri lain ni. Kami g naik Firefly. Memandangkan ni la kali pertama aku naik kapal terbang, adalah aku jakun dan sedikit teruja! haha..agaknye kalu orang yang selalu naik kapal terbang ni rasa cam naik bas je yek! hehe..

Kat Kelantan ni pagi-pagi breakfast kitaorang ialah nasi berlauk, nasi kerabu atau nasi dagang.. Kenyang terus sampai petang. Sedap nasi kerabu orang Kelantan nie!

Ok nanti smbung lagi citer..

No comments: