Wednesday, February 16, 2011

Sudah berjaya buat kali pertama!

Hihihi..

Suka betol aku ye! Suka la sebab hari ni aku drive keta sorang2 pegi dan balik keje! En Jijan jadi pengiring on the way g keje (dia naik moto), tapi balik keje aku drive sorang.

Bagi orang yang baru pegang stereng, ini adalah pengalaman yang sukar dilupakan! Takut, nebes pon ade.

Boleh tak, masa balik keje ni,dah kuar, dah drive ni..pastu aku patah balik sbb jalan kuar jem, aku tak reti nak masuk.Pastu tepon En Jijan..katanye jalan je la mama, pelan2 takkan nak tunggu sampai malam kut.. hadoi.. sudahnye aku pon tekadkan diri, drive je la.. sepanjang perjalanan mulut tak henti2 baca Al-Fatihah..

Keje aku asyik angkat tangan mintak laluan dari orang kan..pemandu berhemah gitu! haha..

Pastu yang aku rasa nak pengsan, bole plak mati enjin pas belok ye! Tak reti betol membalancekan break, minyak dgn clutch.. hado..masa ni aku rasa takde la kalut. Cepat2 tukar free gear dan start enjin balik dan terus masuk gear satu..maybe sebab aku baca Al-Fatihah rasanye..

Alhamdulillah selamat sampai ke destinasi..Balik umah tangan dan kaki kebas ok..tu sebab takot punye pasal,dan tak relax masa drive.

Nasihat En Jijan, jangan takot mama. relax je bawak keta tu..Tgn kiri tu sentiasa sedia tukar gear. Almaklum la keta manual, tu yang nebes lebih..

Insyallah..praktis lagi!

Tapi untuk hari ni, ia adalah satu kejayaan bagi aku! Terima kasih Tuhanku..Aminn..

No comments: