Friday, July 8, 2011

Appointment En Jijan semalam

Semalam aku on leave sebab En Jijan ade appointment kat PPUM pagi and Rayyan pulak ade monthly check up kat Klinik Kerajaan Taman Medan petang.

Pagi2 dah kuar rumah, dalam pukul 9.15 pagi sebab En Jijan nak uruskan insurans and roadtax motor. Lepas selesai semuanye baru g PPUM, appointment kol 11am tapi dah tiba sana kol 10.20am. Bior datang cepat. Aku turunkan En Jijan kat Menara Utama then aku g cari parking.

Parking kat PPUM memang bikin hati gue panas. Aku dah g sampai tingkat paling atas, tapi still xde. Sakit ati wei. Pastu turun balik, last2 dpt kat tingkat 2. Tension ok!

Appointment semalam tu aku rasa mcam membazirkan masa n duit kitaorang je. Nak tau nape? Sebab doc tu tak bukak pon simen En Jijan, tanye soklan pon soklan yang sama je masa mule2 kaki tu disimen! Bukan nak wat x-ray ke hape! Pastu doc kali ni pulak kata buku lali ni actually patah bukan retak, based on x-ray yg mule2 tu. Bole tanye pulak, dah buat x-ray ke hari ni? Wei! ko tak cakap pulak kan kena buat x-ray pagi ni, kalu nak memang la kami g x-ray dulu. Aku pon dah hangen ni, aku cakap je la aritu doc tak pulak bagi appointment untuk x-ray, dia cakap datang hari ni bukak simen, tu je. If dia bagi appointment of course we go for x-ray first then we come here.! Aku dah mendidih je rasa nie! Doc tu cam terkulat2 cakap maybe orang di sana terlupa bagi appointment agaknya sebab busy! Don't give a stupid reason ok!

Then aku cakap if like that we go x-ray first la, doc cakap tak bole sebab dah lambat arini setengah hari je. Ape ke sengal sepital nie! End up dia bagi appointment baru je then bagi surat MC sambung dari 8 July sampai 14 July. Next appointment 14 July..


*Teuk betol! Sambil geleng-geleng kepala...

No comments: