Sunday, July 10, 2011

Check up Rayyan

Hari yang sama dengan appointment En Jijan 7 July tapi masa yang berbeza. Rayyan check up kat Klinik kerajaan Taman Medan pukul 3 ptg. Kali nie Rayyan kena suntik. Last suntik untuk 1 tahun 5 bulan. Complete dah injection.

Berat badan naik baik nurse tu kata..bulan 4 aritu berat badan Rayyan 8.8kg. Ni dah 9.5kg! Ok naik. Makan pon dah makan macam2, dah pandai macam-macam jugak. hehehe..

Kali ni aku g dengan Rayyan berdua je. En Jijan simen tak bukak simen lagi, so dok umah lo. Aqim pulak kat umah pengasuh. Kalu Aqim ikut mau nye aku pulak pengsan kat klinik tu nak melayan dua beradik yang melasak! hahaha..Bila Aqim tak ikut, Rayyan jadi behave sesangat, orang tegur pon malu, tunduk je muka bila orang tegur. Tak berbunyi sepatah pon! hahaha..Kalu Aqim ikut, maunye klinik tu macam umah sendiri, berlari-lari sambil bersuka ria..gumbira je, tak sedar mama dia bagi jelingan tajam..haha..

Masa tunggu turn Rayyan kan, ade satu insiden ni. Aku pon macam rasa ayoo akak jangan la macam tu.Kisahnye ade sorang adik..hurm..adik la kut macam muda je. Maybe kawen muda kut. Bawak anak pompuan dia check up, masa tu sama-sama tunggu turn la. Jap lagi dia dapat call, pastu dia terjerit2 cakap "ko jangan buat hal, kang aku tinggal budak ni tepi jalan kang!" kuat ok dia menjerit. Jap lagi anak dia tu dah melalak2, maybe dah letih menunggu. Telefon bunyi lagi, kali ni dia cakap "Kang aku campak je budak ni kang!" adaoi ai! kesian anak dia tu. Maybe dia ade problem kut. tapi jangan la jadikan anak mangsa keadaan!huhu..

Tapi kekadang aku ade gak termarah kat Aqim & Rayyan if aku letih or keje banyak. Tapi cepat2 aku cam tersedar and hug diaorang, and say sorry gak. Ibubapa pon patut mintak maap if diaorang yg salah kan..

No comments: