Wednesday, June 12, 2013

25 weeks now!

Minggu ni aku dah 25 weeks of pregnancy. Hurmm..last week p check up berat badan naik 2 kilos..hihi...so sekarang berat sudah 52kg. Selera makan pon dah bertambah, pinggang pon asyik rasa senggal je.

Memandangkan mood rajin telah datang, maka ari Ahad lepas aku dok memunggah baju-baju masa Aqim dan Rayyan baby dulu. Banyak jugak jadi tak perlulah nak beli baju sangat pon. Maybe beli dalam 3-4 pasang camtu. Baju warna biru pon still ok untuk baby girl sebab design nye ialah for unisex baby. Jantina baby tak tau lagi. Masa scan aritu tak Nampak, si baby melindungi alat kelaminnye dengan kaki.Maybe next scan kot. Tapi tak kisah la kan, doakan sume selamat dan baby sihat.

Bila aku tanya Aqim, ”Aqim, Aqim nak baby boy ke girl?” Aqim jawab ”Girl la..kita dah banyak boy, Aqim, Rayyan, papa, jadinya baby girl la”..hahaha..kelakar je Aqim nie.

Baby sekarang sangat aktif bergerak, menendang. Tiap-tiap hari aku akan suh Aqim n Rayyan rasa pergerakkan baby. Bila baby tendang, Aqim n Rayyan akan menjerit ”Mama, baby tendang ek?” hahaha...cute je diorang nie. Bila aku beli something contohnya Honey Star ke, Aqim n Rayyan akan tanya ”Ma, baby nak makan honey star tu ek, dia suka ek?” Aku iya kan je..padahal omaknye nie la sume benda ko nk makan kan!


Sekarang ni takde pulak sales barang baby ek. Pureen pon dh lepas, bulan April aritu. Tapi kali p jualan gudang or ekspo barang baby, kena pegi pagi2, kalau tak bersesak yang amat. Bila pikir2 balik kalu setakat tiga empat helai baju dan keperluan yg basic2 tu, baik aku p JUSCO sajo or Carefour, Tesco pon ok gak..hihi..

No comments: