Wednesday, June 22, 2011

En Jijan Accident - Part 2

Sambung dari Part 1

Kuar dari PPUM, lebih kuang kol 7.30 malam, kami terus g cari farmasi. Nak beli tongkat. So tempat yang paling dekat dan mudah ialah di PJ Old Town..if yang familiar tu kat Jalan Othman. Kat situ je la yang senang. Terus g farmasi ALPHA. Beli tongkat, penadol sepapan, iodine dan kapas. Pastu beli food pulak. Lapo wei...

Aku dah inform awal2 Kak Izan (pengasuh Aqim & Rayyan) aku balik lambat sikit, settlekan En Jijan dulu. Nasib baik kak Izan ni jenis tak berkira. Dalam kol 8.40 mlm sampai kat umah.

Nak naik ke umah ni satu hal. Masalah sikit la buat En Jijan yang dh bertongkat. Umah kami tingkat 3, dan takde lif ye. Hadooo..ai. Nasib baik kawan kami tinggal satu flat. So en seben dia la yang tolong, back up kat belakang, takut En Jijan jatuh. T upon 2 kali nyaris En Jijan nak jatuh. Ye la dengan kaki bersimen dan bertongkat. Tak biasa la..TQ utuk Eta & Man yang tolong kami.

Balik umah mandi2, siapkan En Jijan then baru amik budak2. Dekat kol 9.30 mlm baru amik Aqim dan Rayyan. Ya Allah..letih betol seharian tu. Tapi Alhamdulillah..semua ok.

Bile En Jijan sakit ni, baru la aku sedar betapa pentingnye kena tau drive..Time2 emergency ni la aku rasa sangat bersyukur aku sekarang dah pandai n berani drive keta. Aku start terpikir dulu pon masa Rayyan jatuh dr katil dan masa tu En Jijan takde. Dia kat Indonesia outstation keje. Masa tu gelabah betul, dah la tak reti drive kan, pastu tunggu la teksi!

Kali ni bila En Jijan pulak sakit, aku bawak dia balik dr PPUM, g farmasi, beli food, anto n amik Aqim sekolah dan g kedai beli keperluan dapo..Siyes, kalu tak bawak keta, mati kutu aku nak harapkan sape. Takkan la nak naik teksi memanjangkan..

Apa-apa pun semoga En Jijan cepat sembuh, rehat secukupnye papa!


Udah bersimen kakinye.Kena guna tongkat sakti!




No comments: