Tuesday, June 28, 2011

Rutin Harian Yang Agak Membizi Skit

Rutin harian aku sekarang dah berubah sikit. Al-maklum la En Jijan tak bole banyak gerak, so keje2 yg biasa En Jijan buat dah transfer kat aku..hehehe..

Pagi siapkan Aqim dan Rayyan. Lepas tu hantar Rayyan umah pengasuh, then hantar Aqim g sekolah. Selalu antar Rayyan kol 8 lebih..ni kena hantar awal2 dlm kol 8 camtu. Sebab Aqim masuk sekolah kol 8 pagi, paling lewat pon kena sampai 8.15pagi. Lepas hantar Aqim, beli bekpes, tapau dan sarapan sesama En Jijan. Pastu aku plak g keje.

Kol 12 tghari amik Aqim dr sekolah, beli makan tengahari. Balik umah, makan sesama En Jijan. Then antar Aqim umah pengasuh, aku berdesup plak balik opis. Kol 5.30 or 6 balik dari opis. Kalu malas nak masak, aku beli food dulu, then amik budak2.

Hah..gitu la kaedahnye. Mula2 tu memang la ponat. Tapi lelama ok la. Tak baik nk merungut, Allah SWT bagi ujian untuk kita..

Si Rayyan melasak tak henggat..Main terjah2 je papa dia. Kekadang tu main tolak2 je kaki papa dia. Ape lagi menjerit la gak papanye! Nama pon budak, bukan dia tahu ape lagi. Aqim tu ye la dah beso sikit. Kekadang tu Aqim klau suh aku buatkan susu dia ckp "Mama, buatkan Aqim punye susu. Papa tak bole buat, kaki papa sakit tu" hahaha bijak betol!

En Jijan selalu la gak cakap, cian kat mama terkejar2 buat keje. Pastu aku melawak kat dia suh amik maid.hahahaha..Selagi ada daya, aku buat semua. Taknak la menyusahkan orang lain kan. Insyallah..Allah SWT mempermudahkan urusan kami.

Minggu depan appointment dengan doc kat PPUM. hopefully kaki En Jijan ok. Insyallah..doakan ye kawan-kawan :)


No comments: