Friday, August 5, 2011

Bazar Ramadhan Seksyen 14

Semalam aku terpergi Bazar Ramadhan korang..hahha..tulis kat entry sebelum ni takmo g Pasar Ramadhan, sekali terpergi pulak..kakaka..

Mula-mula ingat takmo g, tapi keinginan mencari makanan dari Johor adalah sangat kuat ye! Aku orang Muo Johor.. :) Makanan yang aku maksudkan ialah lontong dengan soto..hahha tamak pulak tu nak 2 menu. En Jijan memang tak taksub sangat menu dua ni...


 Lontong



Soto
Credit pic to google image

Memandangkan aku datang opis kol 8.30pagi so aku bole balik kol 4.00 petang. Kalu datang kol 9.00 pagi then balik 4.30petang. Ok kan time keje masa bulan posa nie! Kol 4 kalu kuar g pasar ramadhan ok lagi jalan tak jem.

So gigih la pegi pasar ramadhan seksyen 14 seseorang..hahha..parking agak jauh yek, kat belakang masjid bulat tu ade parking. Gigih berjalan demi nak cari lontong dengan soto..kakaka..

Setelah meninjau2, mencari2 akhirnye ketemu jugak dengan gerai favourite yang menjual lontong dengan soto. Lontong Mak Yah..kalu tak silap. Memang terbaik dari ladang la! Marvelous punye! Pastu soto. Akak tu tak letak pulak nama gerainye..Soto Johor dia tulis..hape lagi beli la. Lontong aku beli dua. Satu untuk anak-anak, satu lagi untuk mamanye..Pastu beli soto and nasi tomato untuk papanye. Air pulak beli air jagung. hermmm..yum yum..Aku suka pasar ramadhan kat Seksyen 14 ni sebab makanan dia sedap2 gitu. Sedap dan cukup rasa.  Berdasarkan pengalaman aku tahun2 sudah..food kat Pasar ramadhan seksyen 14 memang sedap!

Puas hati dapat makan lontong dengan soto sedap! Namun...tak dapat menandingi masakan ibuku di Muo itu..air tangan ibu jugak yang terbaek!




No comments: