Monday, August 15, 2011

Cerita ceritu weekend kami

Last weekend adalah dah minggu ke-9 kami dok berkampung kat umah sajo since En Jijan accident. Kalu x kang petang2 bawak bebudak g taman permainan or jalan2 or shopping brg dapo kat Mid Valley or Tesco. Tapi sekarang beli barang2 dapo kat 99 Speedmart depan umah tu sajo. Kang kalu g Mid Valley or Tesco aku yg jadi monster melayan budak2 melasak kan..

Weekend masa bulan posa ni, lepas sahur and smyg subuh sambung tido jap. Kol 8 -8.30 pg baru bangun. Wat la keje2 umah yang patot kan.


Ooo nk citer last weekend aritu, kekonon aku ni teragak la pulak nak berbuka KFC. So dalam kol 4.00 lebih tu kuar g beli KFC kat Pj new town. On the way balik, ujan sangat lebat ek. Aku cuak je bawak keto ujan2 ni kan. Alhamdulillah selamat tiba di umah. Yang aku nk citernye ialah sangat tak best buka KFC! Sebab tak mengenyangkan..huhu. Maksud aku bukan la tak kenyang, tapi bila berbuka dapat makan nasi or mee ke..lega sikit. Ni ayam semata dengan chezzy wedges xbape la. Plak tu budak KFC tu bg aku bhgian yang xbanyak isi. Sodey! En Jijan beli KFC chicken rice. ok la tu. Tapi aku tak suka konsep chicken rice KFC tu..huhu


Ari Ahad aku buat bihun sup. Malam Sabtu tu dh terpikir2 nak masak bihun sup pastu makan dengan sambal kicap power! pergh..sodap2. Pagi2 beli bahan2 nak wat bihun sup. Kol 5.00 petang baru start klung klang klung klang kat dapo memasak. (lambat masak sebab tengok KL Gengster kat Astro first) Siap sume, wat sambal kicap pulok.. Pijau tangan seh wat sambal kicap. Wat sikit sajo, so kena la tumbuk guna batu lesung kan.. Budak2 makan bertmbah, ni pulak bapak dengan mak budak bertambah2 makn. Alhamdulillah dengan rezeki yang dikurniakan dan puas hati berbuka posa dengan menu yang dimasak sendiri! :)




No comments: