Saturday, August 6, 2011

Dua beradik yang macam2 ragam

Lama tak wat entry citer Aqim & Rayyan.. Kali ni wat entry pasal dua orang budak bucuk mama nie..hihihi..

Aqim & Rayyan dah makin lasak.Dah ade geng nak main, nak bergurau senda, nak wat keje sama2, nak menulis same, nak mandi same kan..Tapi kekadang tu gado jugak. Ala adat la gado2 siblings yang tak sampai bape minit tu kan..Contohnye bende yang Aqim pegang Rayyan nak bende tu jugak. Nak yang Aqim pegang...pastu sama la Aqim, ape yg Rayyan amik, dia nak amik ape yang Rayyan pegang. Kalu dia makan kopok yang dia suka, dia takmo kongsi dengan Rayyan..pastu sama la jugak si Rayyan pon..nak kena mama nye mintak baru la sibuk nak bagi.Itu pon berkira jugak..hadoi ai..


Superhero in making..hahaha

 Masa ni rambut Aqim tak potong lagi..hihi


 Main kejar2 superhero


Tapi kalu time bergurau manja, siap berpeluk dan bercium bagai.. Sayang abg...pastu si Aqim pulak..sayang..Rayyan..hahha..kelakar la diaorang nie!

Rayyan dah pandai berkata-kata..kira one..two..three..tapi dia sambung kira je. Contohnye kalu aku cakap one, Rayyan sambung two..ha camtu la gayanye. Pandai sebut dua perkataan dah. Contoh nak mandi, nak air, nak makan..tapi pelat2 sikit la lom proper pronounce.





Aqim pulak hurmmm banyak mulut..suka bercakap. Ade ke dia cakap mama macam singa, papa mcm harimau. Aku tnye kenapa mama dgn papa cam singa & harimau. Dia cakap sebab mama dengan papa garang je..hahha..adoi ai.. dah awak nakal memang la mama dengan papa garang. Aku tnya abis Aqim macam ape? Aqim macam kure-kure, Rayyan pon kure-kure..Aku tnye nape pulak Aqim dgn Rayyan mcm kure-kure? Pandai pulak dia jawab... sebab Aqim dengan Rayyan baik je..hahahha.. Pastu aritu adik aku datang ~ mak teh dia la..dia cakap mak teh mcm kure2 beso..tp tadi aku tnye dia cakap mak teh mcm elephant pulak..kakaka.. lawak ok!


Ni buku sekolah si Aqim, buku lain orang bagi kat Rayyan dia takmo, nak jugak buku abang Aqim..



Aqim lom belajar posa lagi..hurmm..mcm mana nak mula yek? Aku ade la cakap sekarang bulan puasa..so tak bole makan, lepas magrib baru bole makan. tapi pagi2 lagi Aqim dah mintak roti! Orang sahur, dia bangun. Suruh makan sahur takmo pulak..ermmm..ibu2 yang ade pengalaman bole la share dengan aku yek. Insyallah semoga Allah swt permudahkan urusan mendidik anak melaksanakan ibadah puasa.

Itu saje setakat ni citer Aqim & Rayyan, dua orang permata hati yang semakin bijak meneroka alam sekelilingnye..Semoga mereka berdua menjadi anak yang soleh.Ameen.. :)



No comments: