Thursday, August 18, 2011

PPUM-Appointment En Jijan

Pertama-tamanye aku mengucapkan syukur sebab simen kaki En Jijan dah dibuka! H.A.P.P.Y :)


Pagi tadi appointment kat PPUM, lepas x-ray then g jumpa doctor. Doc tu cakap, nampak dah ok ni. Tapi kalu nak betul2 sembuh, tulang tu bercantum kuat, kena amik masa 3 bulan. So saya bagi satu lagi appointment la. Jumpa bulan depan. So ni tak payah bukak lagi simen. Masa doc tu cakap camtu, En Jijan tengok aku, aku tgk dia pastu tgk doc tu pulak! kakaka.. Aku pon cakap la, but doc aritu masa appointment lepas cakap kalu kita nak bukak simen ni dah boleh lepas 2 bulan, so bole x kami nak bukak je simen ni. (appointment lepas dengan doc lain, kali ni doc lain pulak) Aku ni dah jadi jurucakap En Jijan dah, abes dah dia diam je! Adoi ai..Terkejut kut..kikiki..



Pastu doc tu cakap, ye bole bukak simen, tapi dia xbole jalan jejak kat lantai lagi kalu nak betul2 pulih. Still kena pakai tongkat. Takpe, kita bukak dulu tengok macam mana, kalu rasa sakit, kita simen balik. Ayooo...itu macam ka!



Then doc suh g tempat nak bukak simen tu. Ok part ni memang aku seram sikit. Muka En Jijan pon cam cuak gilo masa orang tu potong simen kaki nye. Korang tau, dia guna mesin pemotong tu, cam gergaji halus, bunyi kemain nyaring lagi. Aku tengok pon takut! Kalu la terkena kulit ni, mak ai..Pas dia potong simen tu, dia kepakkan cam nak bukak buah kelapa punye alat tu..Ngeri betol! Muka En Jijan cam pucat wei..aku yg tengok pon takut, ni pulak tuan kaki. Mau berdebo! Dah la buat cam ganas je..Aku tak snap pic la..takot punye pasal..



Doc check, then dia ckp ok. Kita tak payah letak simen balik, biar camni, tapi you jgn pijak lantai. Guna tongkat. Then kena buat excercise, bagi otot2 lembut balik. Kaki En Jijan cam keras, tak bole gerak. Tapi kalu urut ni insyallah dia ok seperti sedia kala. Semoga Allah SWT mempermudahkan urusan kami. So doc bagi sambung MC dah jumpa balik Sep nanti. Anyway En Jijan cakap baru rasa lega kaki ni, ringan sikit. Kalu x rasa berat je bawak simen ni..hihi..



No comments: