Saturday, August 23, 2008

Masak awal

Arini kol 10.00 pg aku dh siap masak untuk makan tengahari. Cepat sungguh, sbb dah alang2 siang ayam dan sudah busuk baik terus masak. hikhik.. Pagi tadi pon aku rajin, wat cempedak goreng, balik kampung aritu mother in laws bagi cempedak. Sedap tol cempedak goreng.

Dah siap masak baru la sibuk menyidai baju dan menyapu sampah. Hubby seperti biasa dok melayan Aqim, kalu tak Aqim kaco aku nak wat keje.

Menu hari ini :
1) Nasi putih
2) Ayam masak lemak cili padi (tapi tak pedas sgt pon)
3) Bayam goreng (letak daun kunyit, sedap baunyer)
4) Ikan kering

Hubby makan bertambah. Sodap katanyer. Hubby jenis yang suka makan kat umah, lagi sedap dan takde aji. Aku masak tak penah letak aji. Dari dulu pon..

Arini takde aktiviti yang menarik sangat, nak kuar pon cuaca cam mendung nak ujan.Ingat petang kang nk p pasar malam beli bawang dah abis.

Petang kang adik ipar dtg, esok die nk balik Mersing. Adik aku si Uda p kenduri kawen kat Raub. Sok die nk balik Melaka. Mereka berdua ini adalah guru yek. Tapi adik aku skrng praktikal lagi. So, die adalah bakal guru. hik.. Malam ini 2 org guru tido di umah aku. Layan la Aqim korang oiii...hehehe...

No comments: