Wednesday, April 6, 2011

Ke KLIA

Seperti yang aku cakap aritu, kak Ida (kakak ipo den) akan terbang ke Arab Saudi---> Damam..bertugas sebagai jururawat.

Flightnye 4 April (senin) pukul 8.30 mlm. So kami bertolak dari umah aku kol 4 petang. Nak elakkan jammed orang balik keje.

Anak-anak kak Ida aku 3 orang. Paling kecik umor sebaya Rayyan. So ayahnye --->Abg Man la akan jaga nnt (ayahnye itu adalah abang En Jijan). Kak Ida bertugas kat sana setahun kontraknye. Buat masa ni dia g sorang dulu, kut la kalu dah ok, dia nak bwk seben dan anak2 plak kan.

Masa nak tunggu check in, budak2 adelah sangat lasak ok! Aqim dah jumpa Fakhrul, siap la jadi otomen la budak berdua tu. Dan Rayyan yg setotet tu plak sibuk nak join the club.. cam orang beso je! Si Adam relax je, (anak kak Ida yang sebaya Rayyan). Adam kurang sikit lasaknye. Nak pengsan dibuatnye! Berlari sana sini, usik itu ini, baring kat lantai la, memanjat..Adoi aii..dah namanye budak2 kan..so layan kan aje dengan penuh kesabaran dan keimanan..huhuhu..

Kejap je kang senyap tengok kapal terbang, jap la berlari balik.. Soba je la..

Masa Kak Ida nak check in berlepas tu, dah sedey dah Abg Man, Kak Ida dah nanges2 bersalam, berpeluk cium..Sedey ok! Ditambah plak dgn anaknye yang sulung Wani menagis..lagi la sedey. Fakhrul, dia tak bape nak kisah mak dia nak g sana. Dia tak tau ape2 lagi. Wani pesan kat mak dia "mama jangan lupa rindu kakak ye" adoi aii..syahdu..

Masa Kak Ida, dah turun ke bawah, ke balai pelepasan tu, anak2 dia dah panggil mama..mama.. Sedeynye. Kak Ida tak tengok sgt, sebab kang lagi dia sedey. Ye la..jauh tu nak ke Arab Saudi..setahun plak tue. Kak Ida, hanya boleh cuti lepas 5 bulan keje.

Aku sebak je la, nak nangis pon tak bole sebab dok berkejo2 kan anak. En Jijan tengok kan Aqim, aku plak dengan Rayyan. Pastu gilir2. Jap plak kang aku jaga Aqim, En Jijan jaga Rayyan. Nak amik gmbo lagi tak bole. Baru nak amik gambo masa diaorang sedey2 tu. Tak sempat ok, sibuk dengan anak aku yang lasak itu!

Anyway semoga selamat semuanya..Insyallah tiba masanye Kak Ida pulang bercuti..




Ni je la pic yang sempat di amik..


 Mak mertua den, kak dila (kakak ipo lg satu). Si Rayyan tu tgk tengok kapal terbang, tu dia bole benti jap dari berlari2..



No comments: