Friday, April 8, 2011

Perkembangan Aqim

My dear Mustaqim dah pandai baca doa makan! Mula-mula En Jijan ckp aku cam tak caya. Tapi bila Aqim baca, aku rasa sgt happy. Mungkin pada orang lain tu cam biasa je. Tapi bagi aku, ia adalah saat yang paling indah bagi insan yang bergelar ibu. Aku excited ok! Kalu dulu aku excited bila Aqim & Rayyan baru tumbuh gigi pertama, bila dah pandai berdiri, dah pandai sebut mama..papa..hehehe..itu adalah saat2 yang indah pada aku.

Bila aku tanya Aqim sape ajor baca doa makan (mamanye ajor baca bismillah je, hampeh je aku ni...tsk..tsk) Aqim jawab Mama Izan la ajor.. (pengasuh dia)..Oooo, mama ingat cikgu ajor kat sekolah..hehehe.. tapi kat sekolah pon ade jugak baca doa makan. Seronok tengok Aqim baca doa makan tu..Aku siap col ibu aku, mak mertua aku, acik, and mak teh dia suh dengar dia baca doa. Ibu mengekeh2 ketawa sambil dok puji2 cucu dia. Mak mertua aku plak terus cakap alhamdulillah..pandai Aqim ni..

I just don't know, I just feel excited about this..and I just want to share with everyone.. :)





Sejak Aqim sekolah ni, macam2 aku tengok dia dah pandai. Baca ABC dah lancar, baca Iqra' pon dah pandai, tulis huruf dan nombor pon dah pandai, melukis pon suka, nyanyi lagu Negaraku, macam2 lagu la dia reti sekarang ni..hehehe..dah macam2 la lagi la. Bagus jugak anto dia ke tadika umur 4 tahun ni. Dia bole explore macam2, bergaul dengan kawan-kawan dia dan membina keyakinan diri.

Bila Aqim dah siap melukis, aku akan tampal/lekatkan kat peti ais hasil kerja tangan Aqim. Bagi pujian yang membina, biar dia suke, bersemangat nak buat lagi..



ni la antara hasil tangan Aqim



Dah pandai melukis..hehehe..comey2..




 Bagi lekat kat peti ais..hari2 Aqim akan ckp "cantik ni mama, Aqim buat.." ye sayang, pandai mustaqim ni kan"..puji mama dia..hehe..



Ni Aqim buat masa kat sekolah dia..very nice! Good job Mustaqim! I'm proud of you sayang!




No comments: