Monday, March 7, 2011

Babysitter & mereka yang tak sihat

Ooo.. mak babysitter Aqim & Rayyan still admitted d PPUM. Aku tak tau pulak ape penyakitnye, tapi aku rasa cam sakit tua kut. So aku tanya la Kak Izan, kalu dia rasa cam susah terkejar-kejar nak jaga mak dan anak-anak aku, aku bole la hantar kat org lain dulu, sementara waktu ni kan. Budak-budak yang Kak Izan jaga pon ade 7 orang. Tapi dia cakap ok, sbb dia jaga mak dia shift malam tapi petang kena amik awal sikit la, dlm kol 5.30 camtu sebab dia nak kena bersiap g hospital pulak.

Tapi aku pesan kat Kak Izan, ape2 bagitau la, so aku pon bole la adjust masa aku. Kesian Kak Izan, lama dah dia jaga Aqim, dari umur 2 bulan, sampai la sekarang Aqim dah dekat 4 tahun. Hopefully mak kak Izan kembali sihat. Insyallah..

Nak citer pasal Aqim dan Rayyan pule. Dua orang budak itu batuk dan selsema. huhu.. Aqim nie dia ada keras pala sikit, aku ckp takmo mkn aiskrim, dia nak makan jugak! Adoi la..makin dilarang makin dia nak makan. Sabo je la...

Sudahnye malam kung kang kung kang batuk bersama Rayyan jugak. Aku dgn En Jijan dah macam burung hantu berjaga. Sebab Rayyan dia batuk dan merengek2 tak selesa nak tido kut. huhu.. Aqim plak dah dua malam batuk2 pastu muntah selambak..huhu..pengsan!

Dah bawak p chek doc dan dah makan ubat jugak. Semoga dua2 hero kesayanagan ku cepat sembuh ye sayang!

No comments: