Tuesday, October 5, 2010

Check up Aqim & Rayyan

Semalam 4 Oct, adalah hari pegi chek up Aqim & Rayyan. Dua orang sekali gus chek, sonang citer.
Memandangkan hari Isnin, makanya ramai la orang.. no Aqim & Rayyan 2327 & 2328, masa datang tu no 2201 camtu la..tapi no tu kuar cam tak konsisten n teratur. Alih-alih je no 2311 pastu 2280..

Depends kot kalu takde masalah no yang belakang tu dapat dulu. Kalu orang tu no awal tapi macam2 dia kena wat amik darah le, chek air kencing le, tu yang jadi lambat sebab ibu mengandung n kanak-kanak satu tempat.

So berbalik pada cerita Aqim & Rayyan. Mari kita tengok:

Aqim
Weight : 14 kg (before this 12.35kg)
Height: 92 cm
BMI : 17

Rayyan
Weight :8.6 kg (before this 6.6kg)
Panjang : 68 cm
Dada : 42
Kepala: 43
BMI: 19

Aku pon tak paham nape BMI Aqim rendah dari BMI Rayyan.. Tapi xde ape kut..nurse pon xde cakap ape. Seperti biasa soklan2 nurse:

Nurse: Anak sihat?

Aku:    Sihat

Nurse: Makan ape dah Rayyan ni

Aku:   Makan bubur, buah,biskut roti (ha ko segala-gala Rayyan dah makan)

Nurse: Minum susu ape?

Aku:    Lactogen

Nurse: Bape air? bape susu?

Aku:    4 oz air 3 skop susu

Pastu tanye soklan yang lebih kuang same untuk Aqim plak..

Haha aku cam jawab soklan lisan ye. Pantas je jawab..kalu exam ni mesti dapat A++..wakaka..

Hokey, pastu nurse tu cakap "isk,isk..molek bena bulu mata, panjang, lentik..duo-duo lelaki yea?"

Ye misi ( nama anak saya tu kan MUHAMMAD UMAR MUSTAQIM & MUHAMMAD UMAR RAYYAN..ade cam nama pompuan ke? dressing anak saya ade cam gegirl ke?hadoooo)

Anak dua je yek..dua-dua lelaki? takde pompuan lagi? Tanye misi lagi

Ye misi.. (nanti saya pegnen, saya check up kat sini jugak yek, maybe ade rezeki saya anak pompuan plak..amin..tapi kalu lelaki jugak pon saya sangat bersyukur)

Pastu kan nak citer ni.. Masa tengah tunggu turn nak jumpa nurse. En Azizan teman Aqim kat tempat mainan..pastu aku tengok telinga Aqim sangat merah..

Aku : Nape ni Aqim?

Aqim: Abang tu buat

Aku : Ayg, nape dengan telinga Aqim tu? merah ni.. (nada cemas ye)

En. Azizan: Takde ape la mama..sikit je ni

Aku tak puas ati yek dengan jawapan En Azizan tu. Semacam menyembunyikan sesuatu..

Dalam keta..

Aku: Nape ni papa telinga Aqim, merah la tadi masa amik kat umah Kak Izan xde pon camni

En. Azizan: Tadi ade budak tumbuk Aqim..

Aku: WHAT!!!! Eh nape budak tu tumbuk Aqim? Aqim wat dia ke? Bapak budak tu xde ke tadi? Abis ayang marah tak budak tu?

En. Azizan: Budak tu lasak la..ganas je. Aqim tak buat dia pon, alih-alih dia tumbuk Aqim. Sebelum tu dia cekik sorang budak tu..Bapak dia bole diam je tengok anak dia. Tapi
bila budak tu tumbuk Aqim. abang panggil la Aqim..terus budak tu takut..

Aku : Eh, bole plak bapak dia diamkan ek. Kalu saya ade kat situ maunye saya jerit jangan wat camtu.. Geramnye..

En. Azizan: Takde ape la ma..sikit je..

Nape ade mak bapak camni.. Sila la amik perhatian ye.. Kalau anak awak lasak,tengok-tengok la sikit..jangan sampai ditibainye anak orang, awak as parent bole diam, tengok n biarkan aje. Banyak lemak la anak awak tu nanti. Bole buat sesuka ati..huh...

No comments: