Wednesday, October 13, 2010

Finally wei! :p

Finally uols! Aku dah peod kembali setelah hampir 10 bulan tak peod..

Korang tau ke PEOD tu hape? PEOD tu maknenye period..keke..

Lepas bersalinkan Rayyan, aku tak peod sbab biasanya ibu-ibu yang breast feed baby mereka lambat peod.. Sebab tu taun ni aku dapat posa penuh..taun lepas pon dapat posa penuh sebab masa tu peknenkan Rayyan.. Alhamdulillah..

Dalam masa tak peod tu, doktor bagi nasihat amik langkah berjaga-jaga dan rancang keluarga. Maksud doktor tu ate nye masa tu hormon sedang meningkat dan possibility untuk mengandung lagi adalah sangat tinggi yek!

So bagi kami yang merancang keluarga kena la plan elok2..Contoh nya pakai kondom ke, makan ubat perancang ke..tapi biasa nye kalu masih breast feed baby tak bole amik pil perancang. Itu apa yang aku dengar la, tak tau la sejauh mana kesahihahnya..

Kami memang merancang keluarga.. Tengok la kalu umur Rayyan dah 3 tahun camtu, Insyaallah nak menambah bilangan ahli keluarga. Tengok keadaannye..

Ade nye kami merancang idak la amik ubat atau suntikan. Hanya rancang sendiri sahaja.. Kawan aku yang keje nurse tu pon tak galakkan amik ubat or suntikan kalau anak terlalu rapat jaraknye ade baiknye amik la kan..

Anyway rancang keluarga ni harus lah dibuat oleh dua-dua pihak yek! husband and wife masing-masing memainkan peranan yang penting, kalu sorang je yg beria-ia, susah nanti..kunun-kunun nak jarakkan kelahiran tetiba jadi rapat plak kan! hehe..

~sekian~ itu je nak share :p

No comments: