Sunday, October 31, 2010

Booth d Amcorp Mall

Setelah berpenat lelah..(cecece..)..akhirnya tercapai gak impian aku dgn En Azizan nak bukak booth kat Amcorp Mall.

Baru nak tengok market camne..

Sabtu 30 October 2010

Sampai Amcorp pukul 9.15pagi. Cari location table kat mana.. Tingkat 3..tingkat 3 xramai orang naik ok.huhu..

Dah jumpa table terus la menyiapkan table dengan barang-barang dagangan..haha

Table sebelah menyebelah kami sgt best! Kak Ina (jual beg kulit) dan Kak Ida (jual tudung) mereka sangat ramah ye.
Hari pertama kawan aku datang memberi sokongan sambil membeli di booth kami :) ..terharu ok. TQ untuk my dear friends Eta & Man serta Wan & Amir..

Sale alhamdulillah ok la..

Pukul 5 sharp dah balik sebab En Azizan nak meniaga buku pulak..

Hari pertama meniaga aku jumpa Ramli Sarip! Siap wave tangan..huhu..jakun! Tapi x bwak kamera. Toing!


Ahad 31 October 2010

Sampai lambat sikit, dalam kol 9.30pg camtu.

Location table sudah berubah. Tapi tetap di tingkat 3 depan MCD tu pulak..

Dok sebelah Kak Ida lagi =)

Hari ni sale tak bape bagus..

Biasa la adat meniaga, kadang-kadang ok kadang-kadang tak ok. Berborak-borak dengan jiran-jiran seperdagangan.. Kak Alin (jual tudung) dan Kak Intan (jual baju budak) Berkongsi cerita pengalaman diaorang meniaga. Baru aku tau nak meniaga ni bukan mudah, macam-macam cabaran..takpe2 tu namanye dugaan.. positif positif!

 Mesti korang tertnya nape la ramai sgt jual tudung? Memang pon! Pastu managemant Amcorp tu pulak bagi satu floor, satu row.. adui ai.. Abis nye nak wat camno. Pasrah je la. Ade rezeki ade la, kalu takde pon takpe.. dah namanya meniaga kan.

Arini bawak Rayyan yek g meniaga! Adik aku dah tak tau nak wat ape Rayyan asyik meragam je. Rayyan meragam sbb badan dia tak sedap, nak tumbuh gigi lagi. Air liur meleleh je.Kul 12.30 tgahari balik jap, g kenduri kawen, amik Rayyan then g balik Amcorp. Booth suh Kak Ida tgk2 kan..haha..suke2 ati je kan!

Pukul 5.30ptg dah tutup kedai. Malam ni nak g Carefour membeli barang dapo yang dah abis..

Hari kedua aku jumpa ROSYAM Noor satu famili. Masa dia nak melintas, En Azizan bagi dia jalan. Mula-mula tak pasan Rosyam Noor, pastu dia angkat tangan tanda TQ sbb bagi jalan baru aku dan En Azizan pasan! haha..jakun plis!

Minggu depan tak meniaga kat Amcorp Mall, kami balik Perak. Meniaga kat Perak pule!





Rupe paras table kami!(",)


En Azizan cakap muka patung tu lebih putih dari tuannya..pastu dia gelak2..cet! kulit original yek! tak kuasa aku nak pakai fair n lovely ke de'putih ke semata-mata nak putihkan kulit! Choii..


No comments: