Wednesday, July 16, 2008

Debat

Semalam ade sap2 tgk debat antara Anwar Ibrahin dengan Dato; Sabri Chik?

Aku dengan hubby awal2 dh makan malam sebab nak tengok debat ni. Bukan senang nk tengok Anwar Ibrahim di beri peluang camni.

Cara Anwar Ibrahim berhujah bagus. Tepat, padat, karisma n menjawab soalan dari pihak Dato Sabri Chik. Tidak menghentam soal peribadi sebab beliau cakap ni bukan tempatnye. Wah, bagus tu. Dato' Sabri Chik plak asyik la mengaitkan soal peribadi. Macam dah takde modal plak nk jawab soalan Anwar Ibrahim. Yang aku n hubby rasa lucu sesangat masa Dato Sabri Chik dok cakap jangan bandingkan petrol kat Venuenzela dengan Malaysia. Aku n hubby dh tergelak dh sebab masa awal tadi beliau la yang membandingkan nyer.Pastu Anwar Ibrahim tnya siapa yang bandingkan petrol antara 2 negara tu. Lagi la aku n hubby tergelak. Sinis tu....Dato' Sabri Chik lupa kot.

Secara keseluruhan, aku tengok Anwar Ibrahim memang seorang pemimpin yang berkaliber n berkarisma. Hujah beliau banyak input n tak merapu. Very nice debat yesterday la. Anyway, congartulate untuk pendebat2 semalam..berhujah dalam suasana harmoni.hehehehe....

No comments: