Thursday, January 6, 2011

Ruam dan merah2

Semalam adalah sangat penat ok!



Balik opis dengan hujan bagai, tapi aku tak la salahkan hujan. huhu.. Cuma aku ni je la yg kelam kelibut. Poyo!



Balik kol 6.30ptg, amik budak2. Pengasuh ckp Rayyan b***k air. Ala risaunye, pastu kat are "bird" dah merah2, luka plak tu. Lagi la kesian ok!



Rayyan melalak2 bila kena air kat situ. Nak masuk bilik ayor pon dia dah takut wei!



Dah tak bole jadi ni, malam tu jugak pergi Klinik kegemaran ku. Klinik Azhar kat Pantai Dalam. Sampai klinik, ramai plak orang. Jadi tunggu je la. Bila giliran di panggil, Dr Azhar chek Rayyan. Makanya ade ruam di situ yek! So Dr Azhar bagi ubat ruam, cirit, antibiotik, ubat sapu dan juga sabun untuk cuci.



Balik umah terus basuhkan Rayyan dengan sabun berubat itu, sapu krim dan juga bagi makan ubat.



Alhamdulillah, Rayyan memang serasi dengan ubat Dr. Azhar. Pagi tadi tgk merah2 dah kurang.



Pastukan, nak dijadikan cerita, esok nye plak ade potluck! aku tak masak lagi. Sebab balik je klinik dah melepek. Penat betol!

Bangun pukul 3 pagi, buat agar2 merah. Goreng papadom sudah..haha..memang dah cakp awal2 dengan opismate aku nk bwk benda ni je..

Ok sekian cerita aku utk kali ni.

1 comment:

nuaclyzer1 said...

Klinik Azhar memang terbaik kak..sbab tuw rmai org..kerja die x cincai mcam stengah2 doktor..apepun kite mnusia hnya brusaha..sembuh atau x itu smua Tuhan yg tentukan..papepun kalo tggu gliran klinik azhar x sah kalo x 2 jam tggu..haha..