Tuesday, January 27, 2009

Cuti d Bagan Serai, Perak

Cuti Tahun Baru Cina ni kami balik Bagan Serai, Perak. Pagi hari Sabtu kami bertolak. Kalu ikotkan nak balik kol 7 pg, tapi disebabkan aku kena diarrhoea,pening pala and sakit perut so kena p klinik dulu. Kol 10 pg baru bertolak. Kami balik jem gak la, kat Ipoh exspecially.


Hari Ahad, umah mak mertua wat kenduri cukur jambul untuk anak saudara hubby yang baru. Nama nye Nurin Aziati. Comel sangat! Kak Abby dengan Abg Aki dah dapat sepasang anak lo.hehehe..bestnye. Petang tu kami sama-sama masak untuk lauk kenduri. Simple2 je. Ikan masak kari, ayam masak merah, sayur kacang goreng lemak n nasi putih. Simple je kan? Kalu kat kampung hubby memang sempoi je. Cukur jambul baby pon simple je. Takde la nak letak kelapa muda, then baby masuk dlm boyan yang lelawa tu. Kalu kat Johor wat kenduri cukur jambul, complete.. ntah la memang adatnye kot. Tapi aku tak kisah je. Masa kenduri tu, Aqim lasak nye tak leh nak kata la. huhuhu..pengsan mama dengan papanye melayan. Nasib bek mak sedara nye ramai tolong tengok2 kan si Aqim.



Hari Isnin plak, p jalan-jalan kat pekan Bagan Serai je. Cadang nak beli tudung, tapi aku rasa harga nye jauh lebih mahal dari KL. Oleh itu tak jadi la beli kat Bagan Serai. Mahal ma...


Hari Selasa plak, pagi aku p pasar cari bahan nak wat tomyam. Kak ipar aku teringin nk makan tomyam air tangan dari adik iponye.hahaha..(kak ipar aku tengan pregnant, so kena la penuhi ape yang die teragak,hehhe) Kol 12 tghari kami bertolak balik. Masa balik tak jem pulak. maybe ramai orang sambung cuti kut.



Itu la citer cuti kami. Pic aku tak sempat nak tangkap, dek kerana letih melayan Aqim.

2 comments:

AyangAizul said...

kita pun bagan serai hr ahad tu, asben kita ada hal sket. nnt tgu citer n3 kiter yer... kalo tau blik kg gak leh caliing2 kan...

SaDi said...

bestnye jalan-jalan makan angin :D