Saturday, January 10, 2009

Tudung











Petang tadi aku p la pasar malam, kunun-kunun nak cari tudung. Lama dah tak beli tudung baru.


Sekarang ni banyak fesyen yang cam Ekin Mawi tu pakai. Pic no 1 & 2 tu. Aku ni plak still lagi suka pakai yang jenis tudung bawal. Cam simple dan senang. Tudung bawal ni pon banyak jenis plak. Aku tak reti pakai yang jenis lembut gile tu, mau terpeleot tudung aku kat depan tu. So kalu beli aku kena tengok dulu , maybe bawal no satu or dua yang sesuai. Aku pon tak tau ade bape jenis tudung bawal ni. Yang aku tau ikan bawal ade 2 jenis! wakaka...Satu lagi jenis yang aku suka yang cap Sofia Itali. Ada corak2, tu pon aku ok. Senang nak pakai.
Cam rasa nk beli yang cam fesyen Ekin Mawi tu tapi takut tak sesuai dengan muka aku plak. Ye la muka aku ni bersegi, aku tengok orang yang pakai, muka bujur sirih, kena la. Nampak elok je.
Memang la tujuan utama pakai tudung nk tutup aurat, tapi dalam masa yang sama biar kalu pakai tu nampak elok, kemas dan sesuai la dengan kita. kekeke..
Nmapaknye kena cari di Masjid India la ni, tak pon p Pasar Malam kat Kerinchi plak sebab takde yang berkenan tadi.kekeke..

No comments: